Verblijf in Hariara, Tuktuk Samosir - Reisverslag uit Samosir, Indonesië van Ronald Verhagen - WaarBenJij.nu Verblijf in Hariara, Tuktuk Samosir - Reisverslag uit Samosir, Indonesië van Ronald Verhagen - WaarBenJij.nu

Verblijf in Hariara, Tuktuk Samosir

Door: ronaldverh

Blijf op de hoogte en volg Ronald

18 Maart 2011 | Indonesië, Samosir

Nicky van Yogarent welke we volgend jaar al eerder hebben leren kennen toen we ook een huurauto bij hem huurde stond ook al keurig op tijd klaar met de sleutels van de auto. Voor dezelfde prijs had hij een wat zwaardere auto kunnen regelen. De auto was inderdaad ook een slag groter dan vorig jaar toen we een Toyota Avanza hadden, nu was het een Toyota Hijang met tweeliter motor. Beide modelen zijn niet in Nederland op de markt gekomen, het blijkt een hele fijne auto te zijn. We besluiten om direct richting Samosir te rijden omdat we dan de laatste Ferry van Tobalake kunnen halen. Stuur rechts en het links rijden is weer snel gewend, de rijstijl pas ik net als vorig jaar ook weer aan aan de Indonesische rijstijl; hard en inhalen op momenten dat het eigenlijk allang niet meer kan...kun je niet tegen chaos huur dan een auto met chauffeur. Het nadeel is dan alleen dat je alles moet ondergaan en het niet in de hand hebt.
Mijn aanpassingsvermogen blijkt goed te zijn want ik ondervind geen enkel probleem en Henni voelt zich ook op haar gemak als ik rij. Na de drukte van Medan rijden we dwars door de indrukwekkende natuur van Sumatra, vooral na Siantar is hij op het mooist want dan rijden we dwars door de jungle, aan de zijkant van de weg zitten tientallen apen op muurtjes en vangrails, de auto's stoppen soms om wat voedsel te geven.
Precies volgens schema komen we aan in Parapat, dit dorpje ligt aan de overzijde van Tomok wat op Samosir-eiland ligt. Op Samosir is Henni geboren en wel in het plaatsje Simanindo. We zullen de dagen echter gaan doorbrengen in Tuktuk wat gelegen is op een klein schiereilandje van Samosir, heel iddylisch, romantisch en wat meer toeristisch alhoewel het toeristenseizoen nog op moet starten.
Dus mocht je ooit van plan zijn om naar Sumatra te gaan dan raad ik je aan om naar Tuktuk en guesthouse Hariara te gaan...neem dan kamer 4.
In Parapat nemen we de Ferry naar Tomok, deze vaart in een klein uurtje naar Samosir.
Rond 21.00 uur komen we aan in Tuktuk, we worden enthousiast begroet door verschillende bewoners van het dorpje en door vrienden en kennissen van Henni. Omdat ik zo een beetje aan het einde van mijn latijn ben na de lange reis en autorit is het enigste wat ik wil een warme douche en slapen!!(ja echt! ;-) )Jullie begrijpen dat ik niet in details kan treden maar met enig voorstellingsvermogen kun je een heel eind komen...de nacht valt in boven Samosir en toeval of niet het is Volle Maan!!! ;-).............

  • 22 Maart 2011 - 18:57

    Pa Verhagen:

    hallo ronald en henni
    wat goed dat alles naar wens gaat en jullie weer saampjes zijn en kunnen genieten van de indonesische schoonheid in alle vormen.de foto's zijn ook mooi vooral van ronald achter het stuur,zo ontspannen of hij in helmond rijdt.we kunnen ons heel goed voorstellen dat hij ondanks alle romantiek erg moe was en ,hoe kan het ook anders in Tuktuk een flinke tuk heeft gedaan.geniet er beiden van want de harde realiteit van 1 april is er zo.veel liefs xxxx ma ,pa noortje en lotje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ronald

Na maandenlang alleen via sms en telefoon contact met mijn lieverd te hebben gehad zal ik haar op donderdag 17 maart in Medan Polonia Airport weer in mijn armen kunnen sluiten. Na eerst Sumatra en Java bezocht te hebben en van haar familie afscheid te hebben genomen komen we samen terug naar Nederland.

Actief sinds 13 Mei 2010
Verslag gelezen: 433
Totaal aantal bezoekers 28772

Voorgaande reizen:

08 November 2015 - 30 November 2015

Java-Batam-Sumatra-Java

04 Juli 2010 - 04 Juli 2011

Indonesische evenementen

15 Maart 2011 - 02 April 2011

Indonesiereis en samen terug...

31 Juli 2010 - 14 Augustus 2010

De hoogte in...

27 Juni 2010 - 27 Juni 2010

Dagje op de Dommel in Eindhoven

16 Mei 2010 - 01 Juni 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: