Terugreis echt begonnen. - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Ronald Verhagen - WaarBenJij.nu Terugreis echt begonnen. - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Ronald Verhagen - WaarBenJij.nu

Terugreis echt begonnen.

Door: ronaldverh

Blijf op de hoogte en volg Ronald

29 Maart 2011 | Indonesië, Batavia

Nu is de terugreis echt begonnen, vanochtend om 8.00 uur opgestaan na een gebroken nacht van veel hoestgebral. Maar ook het hotel blijkt een grote groep jongeren aan te trekken, ze hebben er zelfs een speciale afdeling voor ingericht. Notabene precies op de afdeling waar wij ook verblijven, ik had een executive kamer besproken. Hierdoor meende ik extra rust en comfort te krijgen, ik ben verwend geweest dus dat wilde ik graag weer voortgezet zien. Als je eenmaal gewend bent dan is het niet makkelijk om hier weer afstand van te doen. Het stofhappen en smog-snuiven had ik al veelvuldig genoeg gedaan en had mijn longen al danig op de proef gesteld en met een gebroken nacht in het vooruitschiet had ik behoefte aan een goede nachtrust. Straks moeten er toch weer 5 uren ingehaald worden, het tijdsverschil maakt toch extra inbreuk op heel mijn gestel.
Vandaag gaan we in ieder geval het Indonesische verhaal afsluiten, ben er ook wel aan toe...het uiteindelijke doel ligt immers ergens anders want hoe leuk het ook allemaal is het is toch een serieuze aangelegenheid met grote consequenties...voor ons begint het ook eigenlijk pas op zeg maar 4 april wanneer we dus echt samen zijn, natuurlijk zijn we positief gestemd en willen we allebei dat het gaat lukken maar probeer ik toch ook realistisch te blijven...na 16 jaar relatie merk ik toch weer dat het niet altijd makkelijk is me weer sterk te binden. In onze situatie is het natuurlijk zo en kan het ook niet anders dat we direct samen gaan wonen, dat is een mooie gedachte voor mij maar het roept ook wel wat reserves op. Gelukkig hebben Henni en ik daar open gesprekken over. Voor Henni is het natuurlijk ook erg beangstigend, haar positie is natuurlijk erg kwetsbaar voor haar gevoel, maar mooier maken dan het is heeft ook geen zin...
Straks komt de taxi ons ophalen voor de transfer naar Jakarta Airport voor de vlucht naar Medan, daar zullen we ongeveer 2 uur moeten wachten voor de vlucht naar Kuala Lumpur. Het is nu 9.30 uur, ons uitgereid ontbijt hebben we ons goed laten smaken zodat we goed gevoed aan de lange reis kunnen gaan beginnen, vannacht om 01.20 uur zal het vliegtuig van Kuala Lumpur naar Parijs vertrekken waar we om 9.00 uur plaatselijke tijd zullen landen. Niet vergeten om mijn horloge aan te passen rekening houdend met het tijdsverschil van 6 uur én de dit weekend ingegane zomertijd! Meteen even doen......

  • 29 Maart 2011 - 19:26

    Hugo:

    Wat..?

    Is dit Indonesisch of zo?

    Goeie reis!

  • 29 Maart 2011 - 19:57

    Pa:

    nou,nou,het lijkt wel of je sterke indonesische jenever gedronken hebt.maar het komt allemaal goed en je bent weer wijzer geworden en weer spoedig terug in ons heerlijke kikkerlandje.wij zijn er vrijdagochtend om 01.00 uur,perron 5.goede reis.liefs mapa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ronald

Na maandenlang alleen via sms en telefoon contact met mijn lieverd te hebben gehad zal ik haar op donderdag 17 maart in Medan Polonia Airport weer in mijn armen kunnen sluiten. Na eerst Sumatra en Java bezocht te hebben en van haar familie afscheid te hebben genomen komen we samen terug naar Nederland.

Actief sinds 13 Mei 2010
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 28764

Voorgaande reizen:

08 November 2015 - 30 November 2015

Java-Batam-Sumatra-Java

04 Juli 2010 - 04 Juli 2011

Indonesische evenementen

15 Maart 2011 - 02 April 2011

Indonesiereis en samen terug...

31 Juli 2010 - 14 Augustus 2010

De hoogte in...

27 Juni 2010 - 27 Juni 2010

Dagje op de Dommel in Eindhoven

16 Mei 2010 - 01 Juni 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: